Social selling

78 % av ”sociala säljare” säljer mer än sina kollegor som inte använder sociala media. Lär dig hur du söker, finner etablerar kontakt via LinkedIn, hur du kan använda Linkedin som ett säljverktyg, hur du slipper ”kalla samtal” och ökar din försäljning och ”pipeline”.

Social selling handlar om att använda sociala medier för att hitta och starta en dialog med dina potentiella kunder. Genom att starta en diskussion med dem online, få dem att svara på frågor, och erbjuda relevant innehåll så sänker du tröskeln för eventuella framtida säljsamtal.

 Endast 3 % av kalla samtal leder till sälj enligt en preferensstudie från IBM. Lär dig värdeskapande försäljning – Social Selling!

  • checkVad är social selling?
  • checkMålgrupp
  • checkSkapa en LinkedInprofil anpassad för din målgrupp
  • checkVärdeskapande försäljning
  • checkVad är SSI index och varför?
  • checkBygga relationer
  • checkProspektering
  • checkSkapa en effektiv rutin för din vardag
  • checkVerktyg som effektiviserar

Varmt välkommen att höra av dig!

Rekryteringsstöd