Social selling

78% av ”sociala säljare” säljer mer än sina kollegor som inte använder sociala media. Lär dig hur du söker, finner etablerar kontakt via LinkedIn, hur du kan använda Linkedin som CRM-verktyg, hur du slipper ”kalla samtal” och ökar din försäljning och ”pipeline”.

Social selling handlar om att använda sociala medier för att hitta och starta en dialog med människor som motsvarar våra buyer personas. Genom att starta en diskussion med dem online, få dem att svara på frågor, och erbjuda relevant innehåll så sänker du tröskeln för eventuella framtida säljsamtal.

I inköpsbeslut är 5,4 personer involverade mot att tidigare kunde ett avslut göras med en person
I 59% av fallen kommer säljaren sent i i säljprocessen (bl a på att köparen googlar fram och jämför sina leverantörer). Endast 3 % av kalla samtal leder till sälj enligt en preferensstudie från IBM.

Agenda för utbildningen

  • Vad är social selling?
  • Målgrupp
  • Hur ska min LinkedIn-profil se ut?
  • Hur ska jag använda Twitter?
  • Vad är SSI index och varför?
  • Bygga relationer
  • Prospektering
  • Skapa en effektiv rutin för din vardag
  • Verktyg som effektiviserar

~Vill du veta mer om utbildningen?
Kontakta mig!
Ulrika Mårtén

JAG VILL VETA MER ››
KALENDARIUM ››