Social selling

78 % av ”sociala säljare” säljer mer än sina kollegor som inte använder sociala media. Lär dig hur du söker, finner etablerar kontakt via LinkedIn, hur du kan använda Linkedin som CRM-verktyg, hur du slipper ”kalla samtal” och ökar din försäljning och ”pipeline”.

Social selling handlar om att använda sociala medier för att hitta och starta en dialog med människor som motsvarar våra buyer personas. Genom att starta en diskussion med dem online, få dem att svara på frågor, och erbjuda relevant innehåll så sänker du tröskeln för eventuella framtida säljsamtal.

I inköpsbeslut är 5,4 personer involverade mot att tidigare kunde ett avslut göras med en person.


I 59 % av fallen kommer säljaren sent i i säljprocessen (bl a på att köparen googlar fram och jämför sina leverantörer). Endast 3 % av kalla samtal leder till sälj enligt en preferensstudie från IBM.


  • check
    Vad är social selling?
  • check
    Målgrupp
  • check
    Hur ska min LinkedIn-profil se ut?
  • check
    Hur ska jag använda Twitter?
  • check
    Vad är SSI index och varför?
  • check
    Bygga relationer
  • check
    Prospektering
  • check
    Skapa en effektiv rutin för din vardag
  • check
    Verktyg som effektiviserar

Varmt välkommen att höra av dig!

Rekryteringsstöd