Lediga tjänster

Partner Säljare (Channel Manager)

Incoax Networks har sitt huvudkontor i Gävle men då rollen innebär en hel del resor inom Norden är lämplig placeringsort Sthlm/Mälardalen/Gävle.

Rollen innebär att utveckla befintliga partners samt att rekrytera nya partner på den nordiska marknaden. Ansvar för all försäljning mot partners samt att medverka till att utveckla processer som effektivisera införandet att InCoax lösning på partners kunder. När det gäller nyrekrytering av partners innebär rollen att välja ut rätt partners utifrån InCoax valda partnerstrategi. Vid nyrekrytering innebär det att man ansvarar för avtalsförhandlingen och därefter medverka till att säkerställa att partner har rätt kompetens att sälja, installera och ansvara för drift av InCoax lösningar.

Mycket av arbetet är att medverka och supportera partners säljare för att öka försäljningen. Viktiga arbetsuppgifter är också fånga upp krav på befintliga och nya produkter och supportera partner när det gäller upphandlingar och offert arbete. En annan viktig arbetsuppgift är också att säkerställa att InCoax organisation kan ge rätt support och har rätt resurser att för att kunna leverera med kvalité. För att kunna möta partners krav på leveranser är forecast/prognos en del av det dagliga arbetet.

Du bör  har en gedigen säljerfarenhet (5-15 år), och helst ha  arbetat med partnerförsäljning tidigare och kunna påvisa dokumenterad framgång.

För mer information om tjänsten ring Ulrika Mårtén 070-2618561

Ansökan skickas till ulrika@socialsuccess.se


Marknadssupport

Incoax Networks
Utgångspunkten är att tjänsten utgår ifrån Gävle alternativt Malmö med ett ansvar att ge support till organisationen för marknadsanalys, marknadskommunikation och aktiviteter.

Rollen är att utveckla den externa och interna kommunikationen mot InCoaxs definierade marknader.  Tjänsten innebär att man ansvarar för att samla in marknadsdata från marknaden och konkurrenter utifrån organisationen behov.  I rollen ingår också att hantera och underhålla de kommunikationskanalerna mot marknaderna som är beslutande.

Ansvarsområde
Dagliga arbetsuppgifterna är att ge organisationen stöd i kommunikationen mot marknaden och internt. 

Viktiga arbetsuppgifter:

  • Framtagning av marknadsdata samt analys
  • Förbättra och underhålla InCoax marknadskommunikationsplattform
  • Ansvara för digitala kommunikationskanaler (Hemsida, Linkedin, Facebook)
  • Ledningsstöd i internkommunikation
  • Ta fram marknadsmaterial (broschyrer, presentation etc.)
  • Projektleda marknadsaktiviteter (mässor och seminarium)

I arbetet kommer denna roll att arbeta nära försäljningsorganisationen, product management, tekniskt säljstöd/support.

Kunskaper och färdigheter

Tjänsten kräver att man har tidigare erfarenhet från liknade roller inom marknad (2-5 år), erfarenhet från arbete i bolag inom IT/Telecom/elektronik är en fördel.

Personen skall brinna för att kommunicera både extern och internt. Rollen kräver att man kan hantera många saker samtidigt och göra prioriteringar.

Kvalifikationerna

Tjänsten kräver eftergymnasial utbildning, marknadsinriktad

Teknisk förståelse och intresse

Erfarenhet av att leda projekt

Drivande, strukturerad, analytisk, kommunikativ,

Engelska är koncernspråk, krävs goda kunskaper både i tal och skrift. Kunskaper i andra språk är meriterande (tyska och spanska).

Har man dokumenterad erfarenhet av liknande tjänster är det en fördel.

Kontaktperson: Ulrika Mårtén, ulrika@socialsuccess.se tel 070-261 85 61












Rekryteringsstöd